середу, 8 лютого 2012 р.

Купувати чи не купувати дитячі книжки в інтернеті?



Давайте поговоримо про купівлюк дитячих книжок в інтернет-магазинах.
Нещодавно моя подруга запитала: "а чи варто купляти книжки в інтернет магазинах?" Питання цікаве, бо, як на мене, однозначної відповіді сьогодні воно не має. Є плюси і мінуси в цього процесу, бо українські інтернет-магазини книжок поки далекий від досконалості. Я саме говорю про купівлю в українських інтернет-магазинах, про закордонні історія окрема.
Отже, поїхали:
У теорії купівля книг через інтернет це зручно. Сидиш собі там де сидиш, нікуди не виходиш, подивився в інтернеті чого твоя душа бажає, тут же зробив замовлення, розрахувався і отримав.
  • У реальності тільки 50% замовлень були для мене зручними. Часто кур'єр в обумовлений час не приїжджає (+ -4-5 годин), і тоді доводилося вирішувати що важливіше - залишитися на місці або залишитися без замовлення. Напевно пробки, може непродуманий маршрут: все можна аргументувати. Але - незручно! Ніби як  і не прив'язаний фізично до магазину, але тебе все одно тримають на короткому повідку.
  • Зручність вибору теж умовна. Все звалено на купу, або на декілька. Детальна сегментація - в майбутньому українських інтернет-магазинів книг. Хочеться вірити що у близькому.
В теорії купляти дитячі книжки в інтернет-магазинах дешевше. Вартість "подорожі" книги до споживача в інтернет-магазині повинна бути значно менше, відповідно і вартість книги виходить ніби дешевше (немає магазину, менша прив'язка до складу, економія в персоналі). Але це як би.
  • Міфом «в інтернеті дешевше» користуються, і я зустрічала інтернет-магазини, які ставили на книги націнку до 50% по відношенню до ціни в звичайному магазині. Напевно вибірково, може на рідкісні екземпляри. Але перевіряти ціни варто. 
  • Ще один підступ - тримайте дрібні купюри, а не те вийде дорожче. Кур'єри, як і люди в цілому, є совісні і не дуже. Одного разу мені не дали здачу 50 грн (книги я замовляла як раз коли хворів молодший і сама нікуди не виходила). Я спочатку засмутилася, потім передзвонила в магазин, попросила постачати на майбутнє кур'єрів дрібницею. Курєр приїхав і віддав. Сьогодні прочитала на сайті інтернет магазину: «Прохання мати зазначену суму за замовленням без здачі. У випадку якщо у Вас не буде суми без здачі, ми можемо запропонувати Вам зарахувати залишок суми на клієнтський рахунок в Yakaboo. Повідомте про це кур'єру Yakaboo! ». Начебто як чесно, але не дуже - не знаходите? Якщо я постійний клієнт мені буде зручно, але зробити мене постійним клієнтом за рахунок утримання грошей навряд чи зможуть.
У теорії вибір книг в інтернет-магазинах більше.
  • На практиці в інтернеті можна дійсно знайти всі книжки, які тільки тебе цікавлять. Але часто вони в різних магазинах. І ти отримуєш націнку 20-30 грн на кожну за окрему доставку кур'єром і принади координації декількох кур'єрів. Повідець не просто прив'язує, він починає душити. Вихід є: складати великий-превеликий список, і вибирати з нього наявні книги на потрібну суму в одному магазині, щоб доставка була безкоштовною.
  • Є ще момент різниці асортименту на сайті і в реаліях. Але з таким я стикаюся все рідше, так що думаю що автоматизація процесу йде великими кроками, і все що ви замовите обов'язково приїде до вас.
  • Ще спірний момент відносно вибору. Часто у книги є кілька видань. І ось тут не помацавши, зрозуміти яке видання підходить тобі важкувато. Але в принципі, озброївшись Гуглом, можна знайти скани, відгуки і розібратися з питанням.
В теорії можна доставити звідки завгодно. На практиці тут теж »можна» і є варіанти для вибору, і це дійсно добре. Карткою ніколи не розраховувалася, але платіж за фактом отримання бандеролі на пошті діє. Вартість доставки така ж як і вартість кур'єра. Правда ця перевага цікаво скоріше для жителів регіонів. У столиці є майже все:) Хоча українські дитячі книжки я замовляю частіше зі Львівського інтернет-магазину.
У теорії в тебе беруть мейл та інші контакти, але у відповідь ти можеш отримувати інорфмацію про грандіозні розпродажі та новинах
  • На практиці ще не разу розпродажу не були грандіозними, листи більше схожі на спам. Хоча технології дозволяють автоматизувати процес розпізнавання інтересів за заявками і робити індивідуальні пропозиції. Сподіваюся вони скоро з'являться.
Ах так, ще одна перевага - наявність відгуків. У звичайному магазині їх немає, а в інтернет магазині ти можеш залишити свій відгук для блага інших. Ну а інші подбають про твоє благо і всім буде добре. Я ні разу не залишала :) Може тому що не нагадували? В принципі відгуків на буржуйських сайтах - ставок гати, в російських інтернет-магазинах їх теж багато, що я і користуюся. А в українських відгуки тільки на самі-самі популярні. Якщо б цей момент помінявся, купувати дитячі книжки стало б ще зручніше.
Я для себе вирішила - купувати дитячі книжки і в інтернеті і в звичайних магазинах. А ще з нетерпінням чекати поки ця галузь зросте. До речі, висловлюючи своє ставлення безпосередньо продавцям ви можете впливати на швидкість дозрівання, займайте активну позицію.
А що думаєте ви?

Немає коментарів:

Дописати коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...