вівторок, 8 березня 2011 р.

Гарні дитячі книжки

Дійсно гарні дитячі книжки написані з любов'ю, і бажанням бути зрозумілими. Повинно бути трішки смішно, трішки сумно, трішки страшно і «забагато хоробро».

Надійність дружби і нехитра недосконалість кращого зі світів. І обов'язково - ДОБРИЙ КІНЕЦЬ.

Ви знаєте, що таке «добрий кінець» в улюбленій дитячій книжці? Ні, не той, в якому «наші перемогли», а той, в якому є надія на продовження улюбленої історії. Який залишає шанс повернутися.

Сьогодні ми засинаємо, придумуючи продовження щойно прочитаного Тому Сойєру, дружимо з Гаррі Поттером (ну як же без нього!), А ще з Маленьким Крітером (Я вас познайомлю з ним трохи пізніше, якщо ви не знаєте, хто це:)), ростемо з Маленьким Руденьким , і твердо впевнені, що Мумі-троль - це саме той самий, єдиний, і самий добрий звір, з яким можна відправитися куди завгодно по Таємничому Шляху ...





Коли народився мій син, все здавалося незнайомим і дивним. Що робити з пупсом, несподівано опинилися у мене на руках і не вміє абсолютно нічого?? Як проводити час, як налагоджувати контакт з цим інопланетним істотою, таким близьким і таким далеким одночасно?

Все навколо підігрівали цей стан нестійкості фразами на кшталт «не переживай, він ще цілий рік буде тільки спати і їсти» ... «багато часу пройде, поки він перетвориться на чоловічка» ... Всі говорили про відповідальність і інших батьківських обов'язків.Про відповідальність думати не хотілося.

Хотілося любити, радіти і бути разом. Згадувалося власне дитинство, багато думалося про те, чому я раділа, що любила найбільше, що хотілося б повторити або розвинути, що я можу дати своєму рідному чоловічкові такого, щоб відразу - радість, любов, нові світи? ...

Відповідь прийшла сама собою. Книги в моєму житті були завжди. Від «горщика» і до сьогоднішнього ранку за чашкою кави - книги.

Вдома, на роботі, в транспорті, а іноді й на ходу - книги. Улюблені автори, герої, друзі, світи і просто фрази - книги. Улюблені, близькі, рідні. Одні роблять нас розумнішими. Інші кажуть, що не потрібно (робити, говорити і навіть жити). Треті просто висмикують нас з цієї реальності, занурюючи в іншу, дозволяють прожити безліч життів за вихідні. Без них - нікуди. Ні у відпустку, ні в ванну.

Все було вирішено досить швидко, і як тільки мій чоловічок став іноді не спати, я почала читати йому перші дитячі книжки. З чого починати - питання не стояло: тоді вибір здавався природним, а зараз, «скошлати» власні запаси дитячої  літератури на різних мовах, я розумію, що нам неймовірно пощастило! Стільки чудових авторів, не тільки пишуть, але і вміє писати для дітей (причому для зовсім маленьких людей!)

Як двічі мама, я безмежно вдячна людям, які вміють робити страшне - по-нестрашно страшним, а саме звичайне - смішним, але найголовніше, робити все цікаво!

Наші чудові автори, і художники (для дитячих книжок це половина успіху!) Вміють писати по-справжньому. Спасибі їм за це - думаю я сьогодні.

А тоді просто купила нове видання Чуковського (неодмінно «зі старими» картинками, такими, як були в тому, далекому, але ще живе в мені, дитинстві), і почала читати.

Ми читали вголос ще до того, як навчилися сидіти, і на багато раніше, ніж рекомендують всі відомі фахівці. Будучи свідомої мамою, я ознайомилася з усіма можливими рекомендаціями, і ... викинувши їх з голови продовжувала читати синові. Разом з татом ми легко і радісно цитували напам'ять Мийдодира, підказуючи один одному початку рядків. «Телефон» плавно переходив у колискову, а іноді і ставав  нею. Ми пишалися і раділи: знайдено те саме загальне справа, яку можна робити всім разом, що дозволяє любити, радіти і бути разом. Я нічого не знала про українську поезію. Але коли нам подарували збірку Наталі Забіли, то на заваді не стала навіть відсутність малюнків.

Перші іграшки теж були дитячими книжками, і моя дитина радів їм не менше, ніж величезному самоскиду.

Звичайно, в якийсь момент мені знадобився герой, дуже схожий на мого сина, тільки БІЛЬШЕ (або МЕНШ:)) ... (швидкий, добрий, слабкий, шляхетний), і вийшов Маленький Руденький. Потім до нього приєднався кенгуреня Арні, Малюк Діну .. Мій син тільки кілька років тому, вже в школі, з подивом виявив, що не всі мами пишуть своїм дітям казки:)) ...

Мої «герої» (вже на кого вони найменше схожі! ... :)).. Ці дивовижні істоти навчили мене однієї простої істини, яка допомагає відразу відрізнити хорошу дитячу книжку від поганої.

Хороші дитячі книжки написані з любов'ю, і бажанням бути зрозумілими. Повинно бути трошки смішно, трошки сумно, трошки страшно і «трішки хоробро». Надійність дружби і нехитре недосконалість кращого зі світів. І обов'язково - ХОРОШИЙ КІНЕЦЬ. Ви знаєте, що таке «хороший кінець» в улюбленій книзі? Ні, не той, в якому «наші перемогли», а той, в якому є надія на продовження улюбленої історії. Який залишає шанс повернутися.

Сьогодні ми засинаємо, придумуючи продовження щойно прочитаного Тому Сойєру, дружимо з Гаррі Поттером (ну як же без нього!), А ще з Маленьким Критерії (Я вас познайомлю з ним трохи пізніше, якщо ви не знаєте, хто це:)), ростемо з Маленьким руденьким, і твердо впевнені, що Мумі Троль - це саме той самий, єдиний, і самий добрий звір, з яким можна відправитися куди завгодно по Таємничому Шляху.

Я не помітила, як до нас прийшли багато цікавих героїв і письменників. Але я точно знаю, що без них у нашому домі було б порожньо, сумно і НЕ ТАК. Я впевнена, ви розумієте, що я маю на увазі. Я рада кожній дитячій книжці, що з'являється в будинку, і до цих пір, коли приїжджає чергова посилка з «амазона» з книжками, у мене настає «новий рік»: Всепоглинаюче почуття чарівництва, радості і передчуття, присмачене запахом картинок і шелестінням сторінок - ось воно, дитинство ... А у вас?

Ваша Бу

Немає коментарів:

Дописати коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...